Avioradar koristi kolačiće da bi Vam omogućio jednostavnije i ugodnije korištenje stranice. 

AVIORADAR - Hrvatski zrakoplovni portal

Poletio prvi Airbus A350 Ultra Long Range

Ivo Gračanin.

Singapore A350 ULR

 

Krajem travnja ove godine je poletio prvi Airbusov zrakoplov A350-900ULR (Ultra Long Range). U odnosu na standardni zrakoplov A350-900 sa doletom od 8.100 nautičkih milja, odnosno 15.000 kilometara, A350-900ULR će imati dolet od 9.700 nautičkih milja, odnosno gotovo 18.000 kilometara. A350 ULR može neprekidno letjeti 20 sati, a veći dolet je dobiven modifikacijom sustava za gorivo gdje je kapacitet istog povećan za dodatnih 24.000 litara. Zrakoplov je pokretan Rolls-Royceovim Trent XWB motorima.

U idućem razdoblju zrakoplov će biti podvrgnut testiranjima kako bi se certificirale promjene koje su izvedene na zrakoplovu u odnosu na standardni A350-900 te će se pratiti i performanse novih aerodinamičkih dodataka poput povećanog wingleta u odnosu na prethodne varijante A350 zrakoplova.

Singapore Airlines je naručio sedam zrakoplova Airbus A350-900ULR, a te će zrakoplove koristiti na rutama prema Sjevernoj Americi, između kojih će ponovno pokrenuti najdužu komercijalnu rutu na svijetu: Singapore – New York. Za sada nije objavljeno koje će još gradove u Sjevernoj Americi povezati ovim zrakoplovom. Prvi A350-900ULR će biti isporučen u drugoj polovici 2018. godine te se uskoro nakon toga očekuje i pokretanje prvog leta.

Između 2004. i 2013. godine, Singapore Airlines je sa svojim letovima SQ 21 i SQ 22 nosio titulu najdužeg leta na svijetu, povezivajući Singapore sa Newarkom. Letovi su trajali oko 18 sati, a udaljenost između ta dva grada iznosi oko 15.500 kilometara, ovisno o odabranoj ruti. Singapore Airlines je za te letove koristio zrakoplov Airbus A340-500. Prilikom pokretanja letova 2004. godine, zrakoplov je bio konfiguriran sa 181 sjedalom, od toga 64 u poslovnom razredu, dok je ekonomski razred imao 117 sjedala. Tijekom 2008. godine zrakoplov je rekonfiguriran te je nakon toga imao samo 100 sjedala u poslovnom razredu. Letovi su ukinuti 2013. godine zbog neisplativosti te je Singapore Airlines nastavio povezivati Singapore s New Yorkom letovima koji uključuju jedno stajanje u Frankfurtu.

Singapore Airlines je jedan od najvećih naručitelja zrakoplova iz Airbus A350 serije sa 67 naručenih primjeraka, a od toga je 60 standardnih zrakoplova A350-900, te spomenutih 7 s povećanim doletom (A350-900ULR). Airbus je do sada isporučio 21 zrakoplov A350-900 Singapore Airlinesu.

Foto: Airbus