Avioradar koristi kolačiće da bi Vam omogućio jednostavnije i ugodnije korištenje stranice. 

AVIORADAR - Hrvatski zrakoplovni portal

Let QF9 - Qantas bez stajanja između Europe i Australije

Ivo Gračanin.

Qantas Dreamliner

 

Danas rano ujutro, u 5:02 sati, na aerodrom London Heathrow (LHR) sletio je prvi Qantasov Dreamliner (Boeing 787) na ruti Perth – London nakon nešto više od 17 sati leta. Zrakoplov je iz Pertha poletio oko 19h u subotu navečer. Na prvom letu QF9 letjelo je nešto više od 200 putnika i 16 članova posade. Let QF9 polazi iz Melbourna te ima stajanje u trajanju od sat i pol u Perthu nakon čega nastavlja za London. Let  traje skoro 22 sata.

Registrska oznaka zrakoplova je VH-ZND i isporučen je Qantasu prije malo manje od mjesec dana. Zanimljivost je da taj zrakoplov ima posebno bojanje o kojem smo pisali u jednom od prethodnih članaka.

f_800_450_16119285_00_images_Qantas_QF9_PER_LHR.jpg

 

Ovim letom je nakon dugog niza godina napokon ostvarena želja za direktnim povezivanjem Australije i Europe. Do sada, ukoliko ste željeli iz Europe stići do Australije, morali ste presjedati na nekom od azijskih ili bliskoistočnih aerodroma, primjerice Singapura, Hong Konga, Dubaia, Dohe... Postoji svega nekoliko mogućnosti letjeti bez zamjene zrakoplova, primjerice Qanatasov ili British Airways let preko Singapura. Ovim se letom vrijeme putovanja između Pertha i Londona skrati i za nekoliko sati.  

Qantasov direktor Alan Joyce je rekao:

"Ovo je povijesni let koji otvara novu eru putovanja. Prvi put Australija i Azija imaju direktnu zračnu vezu. Izvorba „Kangaoroo Route“ je otvorena 1947., trajala je 4 dana i uključivala je 7 stajanja. Sada to možemo napraviti u jednon skoku. Iznenađeni smo zanimanju javnosti i putnika za uvođenje ovog leta. Ovo je odlična stvar za australski turizam, za poslovne putnike kao i za putnike koji posjećuju svoje prijatelje i rodbinu na obje strane svijeta. Utrošeno je puno vremena kako bi se poboljšala usluga putnika za ovaj 17 sati dugi let. Prilikom dizajniranja kabine dali smo putnicima više mjesta u svakoj klasi i veće zaslone na sustavu za zabavu. Ovo moramo i zahvaliti najudobnijem zrakoplovu kojeg je Qantas uveo u svoju flotu. Boeing je dizajnirao Dreamnilera kako bi smanjio utjecaj jet laga, turbulencija i buke na putnike. Surađivali smo sa Sveučilištem u Sydneyu kako bi kreirali jelovnik koji pomaže bolje se nositi s jet lagom i kako bi odredili najbolje vrijeme kad posluživati hranu kako bi potaknuli spavanje putnika".

f_800_450_16119285_00_images_Qantas_Photo-24-3-18-7-19-31-pm.jpg

Svakodnevni let iz Pertha za London je vremenski prilagođen kako bi putnici iz ostalih odredišta iz Australije (Adelaide, Sydney i Brisbane) mogli presjesti u Perthu na taj let. Uz prvi let za London, otvorena je i nova čekaonica za putnike koji presjedaju. Osvjetljena je na način da reducira jet lag i u njoj se nude tečajevi predletnog rastezanja. Također, svi su domaći i međunarodni letovi premješteni u jedan terminal kako bi omogućili putnicima jednostavnije i brže presjedanje. Od danas Qantasovi putnici mogu birati tri rute između Australije i Londona. Direktnu Perth – London, ponovno otvorenu rutu Sydney – Singapur – London zrakoplovom Airbus A380, te sa Qantasovim partnerom Emirates preko Dubaija zrakoplovima Airbus A380 i Boeing 777".

 

9 zanimljivih činjenica o letu QF9 (Perth – London)

  1. Posadu čine 4 pilota. Tijekom 17 sati dugog leta u svakom se trenutku odmara jedan do dva pilota.
  2. Ruta leta će se određivati u odnosu na najbolje vjetrove kako bi se pomoglo zrakoplovu letjeti brže i ekonomičnije. Qantas je analizirao podatke o vjetrovima iz zadnjih nekoliko desetljeća kako bi se pripomoglo planiranju ove nove rute.
  3. Sa 14.498 kilometara dugom rutom, QF9 je treća najduža aktivna ruta na svijetu, dok je ovo najduža ruta na kojoj leti Dreamliner (Beoing 787).
  4. Zrakoplovi na letu QF9 će nositi sa sobom oko 92 tone, odnosno oko 110.000 litara goriva. Dreamliner će na ovoj ruti trošiti 20 posto manje goriva u odnosu na generaciju starije zrakoplove iste veličine.
  5. Qantasov Dreamliner ima kapacitet od 236 putnika. Većina drugih zrakoplovnih prijevoznika isti zrakoplov konfiguriraju sa većim kapacitetom od otprilike 300 putnika.
  6. Danas većina zrakoplova ima tlak u kabini kao da se nalazite na visini od 8.000 stopa (~2440 metara). Boeing je u svojem Dreamlineru smanjio taj tlak te on sada iznosi kao da se nalazite na 6.000 stopa (~1829 metara).
  7. Hrana za putnike na letu između Pertha i Londona odabrana je kako bi održavala hidrataciju, pripomogla spavanju i reducirala jet lag.
  8. Više od 21.000 komada prtljage, hrane i ostalog tereta je ukrcano u zrakoplov na svakom letu između Pertha i Londona, uključujući i 330 vrećica čaja od mente i stotine čokoladnih kolačića.
  9. Da ste 1947. godine kupili povratnu kartu između Sydneya i Londona, tada bi je platili 525 britanskih funti, dok je prosječna plaća iznosila svega 7 funti. Danas prosječna austalska tjedna plaća iznosi 1.600 australskih dolara, dok povratna karta između Pertha i Londona košta oko 1.300 australskih dolara.

 

f_800_450_16119285_00_images_Qantas_QF9_Kangaroo_Route.jpg

Foto: Qantas, screenshot: Flightradar24

 

Twitter