Avioradar koristi kolačiće da bi Vam omogućio jednostavnije i ugodnije korištenje stranice. 

AVIORADAR - Novosti i informacije

NOVE TEHNOLOGIJE Zrakoplov na struju? San ili java?

Ivo Gračanin.

e-fanx

Airbus, Rolls-Royce i Siemens su ušli u suradnju i zajedno će raditi na projektu E-Fan X hibridno-električnom zrakoplovu.

Na projektu će se na zrakoplovu BAe 146 jedan od četiri mlazna motora zamijeniti sa električnim motorom snage 2 megavata. Zrakoplov bi prema planovima trebao poletjeti 2020. godine. Do tada će se vršiti intenzivna ispitivanja i modifikacije svih sustava kako bi zrakoplov bio spreman za testiranja u letu.

Cilj projekta je sakupiti čim više podataka i iskustva sa električnim motorima na zrakoplovu kako bi jednog dana klasične motore na zrakoplovima mogli zamijeniti sa električnima.

EU je postavila ciljeve za avijaciju kako bi se do 2050. godine trebalo reducirati ispuštanje emisija CO2 za 75%, emisije NOx za 90% i buke za 65%. Ti ciljevi se ne mogu postići sa postojećom tehnologijom, zbog toga se proizvođači motora i zrakoplova moraju fokusirati na nova tehnološka rješenja u avijaciji. Električna i hibridno-električna tehnologija za motore se u ovom trenutku prema Airbusu, Rolls-Royceu i Siemensu se čine kao obećavajuća tehnologija za postići postavljene ciljeve.

Prikaz raspodjele poslova na testnom zrakoplovu između kompanija na projektu je prikazan na idućoj slici.

 

f_800_450_16119285_00_images_Airbus_INFOGRAPHIC-E-Fan-X.jpg

Foto: Airbus