Avioradar koristi kolačiće da bi Vam omogućio jednostavnije i ugodnije korištenje stranice. 

AVIORADAR - Novosti i informacije

Airberlin – objavljen stečaj, njemačka vlada ponudila pomoć

Ksenija Krolo Herceg.

Air Berlin

Na upravo održanoj press konferenciji saznajemo kakva je budućnost airberlin-a.

Sindikat pilota, VC (Vereinigung Cockpit) : “Etihad nas je odbacio kao vrući krumpir…..”

Njemačka zrakoplovna kompanija airberlin (AB/BER) objavila je otvaranje stečajnog postupka nakon što su iz uprave najvećeg pojedinačnog vlasnika Etihad Airways (EY/ETD) iz UAE potvrdili da više nisu u mogućnosti financijski podupirati posrnulu kompaniju. Poslovanje ne pokazuje pozitivne pomake u poslovanju te su prognoze realne i pesimistične stoga je odluka uprave Etihad konačna.

Njemačka vlada koja već duže vrijeme promatra ali i djeluje u pozadini, aktivno se uključila te ponudila overbridge kredit u iznosu od 150mil EUR kako bi se poslovanje nastavilo, kompanija restrukturirala, dobilo na vremenu da se zbrine višak zaposlenih a sve u cilju da se zrakoplovi ne prizemlje. Time će se dobiti na vremenu dok se ne obave razgovori sa potencijalnim investitorima koji su pokazali interes za preuzimanje. Cilj ove akcije je i da se spriječi još veći kaos budući se nalazimo usred sezone godišnjih odmora te se podrazumijeva velik broj putnika na linijama airberlina. Naknade putnicima uslijed poremećaja kompaniju bi dodatno potkopale.

U cijelu problematiku uključili su se i čelnici grada i okruga Berlin koji su svjesni posljedica stoga traže načine kako zbrinuti višak zaposlenika koji prijeti nakon ovakvih poteza. Senat Berlina će u tom smislu i sa jasnim ciljem započeti razgovore sa vodstvom airberlin-a i sa sindikatima.

Lufthansa (LH/DLH) se također podmetnula na način da će zrakoplove koji su trenutno u najmu za potrebe Lufthanse i Eurowingsa (EW/EWG) angažirati i nakon ljetne sezone kako bi zadržali kontinuitet. Na koji način i u kojem opsegu vidjet će se nakon objave plana sanacije.

Negativna bilanca airberlin-a bilježi se unatrag nekoliko godina. 2016 zabilježen je gubitak od 780mil EUR. Stanje se pogoršalo ove godine nakon uspostave ljetnog reda letenja uz evidentna kašnjenja, otkazivanje letova koja su za avio komapnije dodatno financijsko opterećenje uslijed isplate enormnih naknada koje često i za nekoliko puta premašuju plaćen iznos za avio prijevoz. Op.a EU Regulativa 261/2004

Sindikat pilota airberlin, VC (Vereinigung Cockpit) navodi, “vijest za zaposlenike je šokantna, Etihad nas je odbacio kao vrući krumpir iako su se pojavili potencijalni investitori. Ovim činom investitori iz zaljevskih zemalja pokazali su pravo lice…”

Etihad Airways “navodi da je za njih ovaj razvoj situacije razočaravajući i to naročito jer su zadnjih šest godina velikodušno financijski podupirali posrnuli airberlin kako bi održali likvidnost u fazi sanacije” Zadnja financijska tranša u travnju 2017. iznosila je 250mil EUR. Kao manjinski vlasnik (op.a ; prema EU regulativi dozvoljen udio non EU investitora je do max 49%) to je maksimalan iznos koji su mogli upumpati stoga bi svako daljnje ulaganje bilo bespredmetno i bez pozitivnog efekta.

airberlin osnovan je 1978 godine. Započeo je ambiciozno sa letovima prema turistički atraktivnim destinacijama prvenstveno prema Mallorci za koju se zna da je ljetna oaza mnogih njemačkih državljana koji posjeduju veliki broj nekretnina, hotela i ostalih turističkih atrakcija. 2002 godine započinju sa širenjem linijskih mreža, no nakon radikalne ekspanzije započinje kriza iz koje se kao što je evidentno nisu mogli izvuči. Od 2008 godine kompanija airberlin bilježi gubitak uz iznimku kada su prodali loyalty program. Ukupan gubitak dosegao je 1.2 milijarde EUR!

Obavijest putnicima sa www.airberlin.com:
- svi letovi airberlin i NIKI nastavljaju sa redovitim prometom
- red letenja je važeći i stabilan - rezervacije su važeće
- sva slobodna mjesta na cijeloj mreži su i dalje u prodaji preko uobičajenih distribucijskih kanala

Također povlačimo paralelu i sa kompanijom Alitalia (AZ/AZA) koja već prolazi istu krizu sa istim tj sličnim scenarijem. U većinskom pojedinačnom vlasništvu je Etihad Airways. Uz potporu države pokušava se pronaći novog vlasnika no budući je Alitalia puno veći konglomerat država se odlučila na prodaju svih povezanih društva jednom investitoru što joj zasada ne uspijeva.

Pratit ćemo razvoj situacije i dodatno komentirati kako bi se putnici airberlina što bolje snalazili u novonastaloj situaciji.  

Foto: Avioradar J.K. (FRA/05.2012)