Avioradar koristi kolačiće da bi Vam omogućio jednostavnije i ugodnije korištenje stranice. 

AVIORADAR - Hrvatski zrakoplovni portal

[FOTO] Cargo promet u Osijeku u proteklih nekoliko dana

Jan Kotek.

Ukraine Air Alliance Antonov AN-12BK

Na zračnu luku u Osijeku u proteklih nekoliko dana sletjela su tri teretna zrakoplova. Radi se o tri različita zrakoplova u vlasništvu tri zrakoplovne tvrtke:

Prvi zrakoplov bio je stari Antonov AN-12BK ukrajinskog zrakoplovnog prijevoznika Ukraine Air Alliance (UKL). Doletio je iz mjesta Chernivtsi na zapadu Ukrajine te odletio prema Valenciji u Španjolskoj. Ovaj teretni zrakoplov registracije UR-CGV proizveden je još davne 1966. godine. Nakon raspada Sovjetskog saveza, od 1993. godine je letio u Uzbekistanu s registracijom UK-93920. Godine 2000. prodan je bugarskom zračnom prijevozniku Vega Air (VEA) i dobio bugarsku registraciju LZ-VEC. Samo četiri mjeseca u 2008. godini letio je s registracijom EW-266TI za bjeloruskog zrakoplovnog prijevoznika RubyStar (RSB). Iste godine završio je u Ukrajini sa sadašnjom registracijom i to do 2012. godine kod zrakoplovnog prijevoznika Meridian (POV), nakon čega prelazi u flotu sadašnjeg prijevoznika. 

f_800_450_16119285_00_images_ZLOsijek_Cargo_02_2019_UKL_A12_UR-CGV_OSI_feb19_JA_007.jpg

Ukraine Air Alliance (UKL) osnovan je 1992. godine i od početka prometa bavi se isključivo prijevozom tereta. Glavna operativna baza je na zračnoj luci Boryspil u Kievu. Trenutačno u floti ima 7 zrakoplova Antonov AN-12. Od početka prometa do danas kroz flotu prošlo je čak 34 zrakoplova, a pored Antonova AN-12 imali su i druge zrakoplove: Ilyushina IL-76, Antonova AN-26, Antonova AN-32 te helikoptere Kamov Ka-26.

Drugi zrakoplov bio je British Aerospace BAe146-300QT britanskog zrakoplovnog prijevoznika Jota Aviation (ENZ). Doletio je u Osijek iz svoje baze na zračnoj luci Southend pokraj Londona te odletio prema zračnoj luci Hahn u blizini Frankfurta. Ovaj zrakoplov s registracijom G-JOTE proizveden je u studenom 1990. godine. Isporučen je u svibnju 1991. godine s registracijom G-TNTG britanskom zrakoplovnom prijevozniku Air Foyle (UP/AFY). Od ožujka 2000. godine letio je za belgijskog zrakoplovnog prijevoznika TNT Airways (3V/TAY) s registracijom OO-TAE. Od travnja 2015. godine prelazi s registracijom EC-MFT u flotu španjolskog zrakoplovnog prijevoznika PanAir (PV/PNR). Tek u travnju prošle godine dolazi u flotu trenutačnog prijevoznika. 

f_800_450_16119285_00_images_ZLOsijek_Cargo_02_2019_ENZ_143_G-JOTE_OSI_feb19_JA_008.jpg

Britanski zrakoplovni prijevoznik Jota Aviation (ENZ) počeo je s prometom 2009. godine. U svojoj floti ima 4 zrakoplova istog tipa, jedan manji zrakoplov tipa BAe146-200 te po jedan noviji zrakoplov tipa ARJ-85 i ARJ-100. Uz prijevoz tereta bavi se i charterskim prijevozom putnika. 

Treći zrakoplov je bio ATR-72-202F poljskog zrakoplovnog prijevoznika Sprint Air (P8/SRN). Ovaj zrakoplov s registracijom SP-SPC doletio je u Osijek sa zračne luke Frankfurt-Hahn gdje se i vratio. Proizveden je u studenom 1991. godine za poljskog nacionalnog prijevoznika LOT Polish Airlines (LO/LOT) kod kojega je nosio registraciju SP-LFC. U svibnju 2013. godine prodan je njemačkom zrakoplovnom prijevozniku Avanti Air (ATV) gdje je nosio njemačku registraciju D-ANFE. Dvije godine kasnije, od prosinca 2015. godine vraća se u Poljsku, i to u flotu trenutačnog prijevoznika. 

f_800_450_16119285_00_images_ZLOsijek_Cargo_02_2019_P8_AT7_SP-SPC_OSI_feb19_JA_003.jpg

O poljskom zrakoplovnom prijevozniku Sprint Air pisali smo članak prilikom njegovog prijašnjeg dolaska u Osijek s manjim zrakoplovom Saab SF-340.

[SQUAWK] Sprint Air Saab SF-340 u Osijeku 

Prelistajte galeriju u kojoj je po 12 fotografija svakoga od ova tri zrakoplova:

Foto © Josip Andračić (OSI/02.2019.)

Pročitajte još: