Avioradar koristi kolačiće da bi Vam omogućio jednostavnije i ugodnije korištenje stranice. 

AVIORADAR - Hrvatski zrakoplovni portal

[SQUAWK] DASH8 Q400 Croatia Airlinesa na letu ZAG-VIE vraćen u Zagreb

Nenad Sredojević.

9A-CQE

Bombardier Dash 8 Q400 reg. 9A-CQE (na slici) Croatia Airlinesa, na letu OU440/CTN4AT iz Zagreba (ZAG) za Beč (VIE) vraćen je u zračnu luku Zagreb nakon napuknuća prednjeg vjetrobranskog stakla. 

Zrakoplov je poletio iz Zagreba u 8:15 po lokalnom vremenu. Ulaskom u zračni prostor Slovenije, u trenutku dosezanja visine od  20.000 stopa (6.000 metara), započeo je spuštanje te se okrenuo natrag prema Zagrebu. 

Prema podatcima sa naših uređaja za praćenje zrakoplova, vertikalna visina spuštanja je bila uobičajena. Također, zrakoplov nije odaslao kod transpondera 7700 što je oznaka za General emergency  koji se odašilje u slučajevima neposredne opasnosti po zrakoplov i putnike. 

9A-CQE je sigurno sletio u Zagreb malo prije 9 sati. Zrakoplov je star osam godina. 

Napuknuće vjetrobranskog stakla nije neuobičajen događaj i često se događa te je zbog toga izrađeno višeslojno i posebnom tehnologijom. 

Priopćenje Croatia Airlinesa povodom ovog događaja prenosimo u cijelosti:

INFORMACIJE O LETU OU441 ZAGREB – BEČ 

Tijekom početne faze jutrošnjeg leta Croatia Airlinesa iz Zagreba u Beč (broj leta OU440) došlo je napuknuća vjetrobranskog stakla na pilotskoj kabini zrakoplova Dash 8-Q400.

U skladu s točno propisanim kompanijskim sigurnosnim procedurama za ovakve događaje, koji se testiraju još prigodom projektiranja zrakoplova i za koje su pilotske posade Croatia Airlinesa školovane i uvježbane, zrakoplov je presumjeren u ZL Zagreb te je sigurno sletio sa 66 putnika.

Ovakve situacije uključuju preventivno obavještavanje odredišne zračne luke, što je također uobičajeno i točno propisano u civilnom zrakoplovstvu.

Naglašavamo da sigurnost putnika i članova posade na letu OU440 ni u jednom trenutku nije bila ugrožena te da su piloti striktno primijenili predviđenu sigurnosnu proceduru.  Također, treba naglasiti kako je vjetrobransko staklo pilotske kabine sastavljeno od više slojeva i ima dodatna ojačanja, odnosno da je projektirano tako da ovakve i slične situacije ne ugoze sigurnost letenja. Dakle, na letu OU440 nije bilo nikakve drame, panike ili uzbune, nego je riječ o strogo kontroliranom događaju u kojem je sigurnost letenja zadržana na najvišoj mogućoj razini. 

Zrakoplov Dash 8-Q400 privremeno je povučen iz prometa, a zamjena vjetrobranskog stakla obavit će se u tehničkom središtu tvrtke, koja se nalazi upravo u ZL Zagreb.

O svim putnicima s leta OU440, kao i povratnog leta OU441 Beč – Zagreb, vodi se sva pripadajuća skrb. Tako je većem dijelu putnika s navedenih letova već osiguran prijevoz na letovima partnerskih kompanija Croatia Airlinesa  te su oni već već stigli do svojih krajnjih odredišta.

Croatia Airlines ispričava se svim putnicima zbog neplaniranog poremećaja u planiranom putovanju.

CROATIA AIRLINES

Foto: VK - Avioradar