Avioradar koristi kolačiće da bi Vam omogućio jednostavnije i ugodnije korištenje stranice. 

AVIORADAR - Hrvatski zrakoplovni portal

Lufthansin slavljenički let Minhen - Budimpešta (50 godina u CEE)

Ivo Gračanin.

DLH

Prije 50 godina Lufthansa je započela sa prvim letovima prema Zagrebu, Beogradu, Budimpešti i Bukureštu.

Lufthansa kao jedna od najvećih avio kompanija u svijetu mora držati korak sa konkurencijom i novim tehnologijama. Kako bi u tome uspjela Lufthansa konstantno ulaže u razvoj i obnovu svoje flote. U svojoj longhaul floti Lufthansa koristi najveći putnički zrakoplov na svijetu Airbus A380, najprepoznatljiviji zrakoplov Boeing 747, te Airbuse A330 i A340. Najnoviji zrakoplov koji je počeo pristizati u flotu od prosinca 2016. je Airbus A350-900.  

Lufthansa obilježila 50 godina letenja u Centralnu i Istočnu Europu

Airbus A350 je jedan od najnovijih i najnaprednijih zrakoplova na tržištu. Prvi A350 je isporučen početkom 2015, a do danas je isporučeno nešto više od 100 primjeraka tog zrakoplova uz sveukupno 840 naručenih primjeraka. Od toga je 628 primjeraka A350-900, te 212 primjerka A350-1000 (te 8 primjeraka A350-800 čiji će razvoj i proizvodnja biti otkazana). Lufthansa ima naručeno 25 primjeraka Airbusa A350-900, te je do sada u njezinu flotu isporučeno 5 zrakoplova. Popis dosad isporučenih zrakoplova A350 Lufthansi možete pronaći u idućoj tablici:

f_800_450_16119285_00_images_Lufthansa_BUD50godina_Grafika_Popisaviona.jpg

Novi motori, krila i trup izrađeni od novih materijala, najmodernija ugrađena tehnologija, sve to zajedno doprinosi tome da je potrošnja ovog zrakoplova niža za 25%, niža je emisija štetnih plinova, te su niži troškovi održavanja. Na svoje zrakoplove Lufthansa je ugradila Rolls-Royce Trent XWB motore, koji troše 2,9 litara kerozina po putniku na 100 kilometara. U idućoj tablici možete naći tehničke podatke o zrakoplovu.

f_800_450_16119285_00_images_Lufthansa_BUD50godina_Grafika_Tehnickipodaci.jpg

Prostrana unutrašnjost, ambijentalni ugođaj koji se regulira svjetlom, udobna sjedala, manja buka, sve to pridonosi udobnom putovanju. Jedna zanimljivost je to da je u rep ugrađena kamera koja pomaže pilotu u manevriranju, tu kameru mogu koristiti i putnici putem svojih uređaja za zabavu ugrađenih u sjedala. Novost u A350 je i nova boja tkanine na sjedalima. Dosadašnja siva je zamijenjena plavom bojom u Economy Class. Tom promjenom u bojama želi se postići dojam prostranije kabine i boljeg osjećaja putnika. Kapacitet Lufthansinog A350 je 293 sjedala u tri klase. 48 sjedala je u Business, 21 u Premium Economy i 224 u Economy Class. Raspored sjedala u avionu možete vidjeti na idućoj grafici.

f_800_450_16119285_00_images_Lufthansa_BUD50godina_Grafika_A350seatplan.jpg

U vrijeme pisanja ovog članka Lufthansa sa svojim A350 leti iz svoje baze u Munchenu prema Bostonu, Mumbaiju, Delhiju, Hong Kongu i povremeno prema Tel Avivu. Letovi prema Bostonu, Mumbaiju i Delhiju traju oko 8 sati, dok je Hong Kong prvi redovni let Lufthanse koji traje više od 10 sati. Za očekivati je da će sa dolaskom novih A350 u flotu Lufthanse da će biti raspoređeni na druge duže letove koji traju i preko 12 sati. U ovim trenucima Airbus A340-600 je u bazi u Munchenu zadužen za najduže letove. Lufthansa je započela sa procesom umirovljenja dijela svojih A340-600, tako da sa svakim dolaskom novog A350, očekuje se da jedan A340 odlazi u mirovinu.

f_800_450_16119285_00_images_Lufthansa_BUD50godina_AR_Untitled_Panorama1.jpg

Prije 50 godina Lufthansa je započela sa prvim letovima prema Zagrebu, Beogradu, Budimpešti i Bukureštu. Kako bi obilježili pedeset godina letenja prema tim gradovima Lufthansa je odlučila napraviti slavlja u tim gradovima, dok u Budimpešti napraviti najveće slavlje. Kako bi dostojno obilježili 50 godina letenja, Lufthansa je odlučila na posebnom letu iz Munchena do Budimpešte letjeti sa svojim najnovijim longhaul zrakoplovom, Airbusom A350. Avioradar je dobio priliku prisustvovati tom letu. Ruta leta je prikazana na screenshotu.

f_800_450_16119285_00_images_Lufthansa_BUD50godina_Grafika_LH2572.jpg

To je ujedno bio i prvi puta da je Airbus A350 bio na nekom Mađarskom aerodromu. Kao veliko iznenađenje za okupljene zaljubljenike u zrakoplovstvo koji su dočekivali A350 uz ogradu aerodrome, također i za same putnike odlučeno je da se napravi low pass. Doživjeti tako nešto u velikom putničkom zrakoplovu je nezaboravno iskustvo. Uz nazobilazne vodene topove zrakoplov je ugošćen na Terminalu 1, koji se više ne koristi za redovite putničke operacije. Screenshot go arounda.

f_800_450_16119285_00_images_Lufthansa_BUD50godina_Grafika_LH2572goaround.jpg

U nastavku pogledajte video sa leta, te također pogledajte i galeriju slika.

 

 

Foto: I.G. (Avioradar) / screenshot: Flightradar24 / seatplan: Lufthansa.com