Avioradar koristi kolačiće da bi Vam omogućio jednostavnije i ugodnije korištenje stranice. 

AVIORADAR - Hrvatski zrakoplovni portal

[PREDSTAVLJAMO] Najstariji plovidbeni zrakoplov u registru 9A-DMJ

Karlo Mudri.

ECOS 9A-DMJ

9A-DMJ ili skraćeno Mike Juliet, najstariji je plovidbeni zrakoplov u hrvatskom registru zrakoplova

Uz ovu ''nabrijanu'' Cessnu FR172F Reims Rocket vezana je priča kada se prilikom preleta iz Vrsara u Maribor 1991. godine našla pod paljbom topa iz MiGa 21, ali, nasreću, nije bila pogođena. Je li to bilo zbog velike razlike u brzini ili je pilot tog MiGa namjerno pucao uokolo, pitanje je koje nikad neće biti odgovoreno.

f_800_450_16119285_00_images_ECOS_ECOS_C172_9A-DMJ_ZAG_may05_KM-1.JPGMatija Ivan Bodlović i Miljenko Bucalović - Lučko

Danas se ova Cessna nalazi u vlasništvu pilotske škole ECOS sa aerodroma Lučko koja ju je zbog potreba školovanja po IFR uvjetima (instrumentalnim uvjetima leta) i uvjetima noćnog leta odlučila modernizirati.

Sa klasičnih instrumenata prijeđeno je na integracije instrumenata u vidu digitalnih ekrana s mogućnošću prikaza raznih letnih parametara za što bi bilo potrebno nekoliko klasičnih analognih instrumenata.  Zrakoplov je opremljen najnovijim instrumentima koji kandidatima približavaju pilotske kabine većih putničkih zrakoplova na kojima će kandidati jednog dana i raditi, naravno, u cilju što lakšeg prijelaza sa školskog zrakoplova na neki veći.

f_800_450_16119285_00_images_ECOS_ECOS_C172_9A-DMJ_ZAG_may05_KM-2.JPG

Garmin G5, uređaj koji je zamjena za sve žiroskopski pogonjene instrumente, kao što je npr. umjetni horizont i koordinator skretanja instrument je koji također u sebi ima ugrađen GPS i može služiti za navigaciju. Osim u tu svrhu i za prikaz horizontalne situacije (nagib zrakoplova u odnosu na horizont), na ovom instrumentu se također prikazuju indicirana zračna brzina, visina, kompas, brzina penjanja/spuštanja i brzina u odnosu na zemlju.

Instrument ima funkciju kao PFD tj. EADI zaslon na većim modernim putničkim zrakoplovima. Ukratko, od glavnih parametara pokazuje: nagib zrakoplova, skretanje i klizanje zrakoplova te smjer. Od sekundarnih parametara prikazuje brzinu, visinu i poziciju u odnosu na zemlju.

 f_800_450_16119285_00_images_ECOS_ECOS_C172_9A-DMJ_ZAG_may05_KM-4.JPG

GTN 750 – instrument koji u sebi sadrži funkcije GPS/NAV/COM/MFD

Ovaj uređaj u sebi objedinjuje funkcije GPS-a , komunikaciju i prikaz raznih parametara zrakoplova, od vremena, stanja zrakoplovnog prometa, plana leta, zrakoplovnih navigacijskih karata itd. Uređaj se može koristiti kao i Flight Managment Computer, tj. može se koristiti za planiranje cijelog leta.

f_800_450_16119285_00_images_ECOS_ECOS_C172_9A-DMJ_ZAG_may05_KM-5.JPG

Osim vidljivih digitalnih instrumenata, treba spomenuti kako je ova Cessna opremljena sa modernim sustavom digitalne sabirnice podataka CANBUS i ARINC 429. Sabirnice omogućavaju međusobnu komunikaciju digitalnih uređaja te sučelje prema analognim i digitalnim autopilotima do 3 osi. Sve s ciljem što boljeg upoznavanja pilota sa modernim sustavima novih zrakoplova.

f_800_450_16119285_00_images_ECOS_ECOS_C172_9A-DMJ_ZAG_may05_KM-7.JPG

O pilotskoj školi ECOS

Od tadašnjeg Saveznog komiteta za promet i veze SFRJ, osnovana je 1990. godine kao prva privatna pilotska škola u bivšoj državi. Isto tako, njezin zrakoplov 9A-DMJ bio je prvi zrakoplov registriran na fizičku osobu u bivšoj SFRJ, a i prvi plovidbeni zrakoplov u Hrvatskoj. Pilotska škola nudi mogućnost školovanja na zrakoplovima Cessna 150 koji su u svijetu najkorišteniji za obuku mladih pilota, te na malo „jačoj“ Cessni 172 Reims Rocket sa preko 200KS. Od osnivanja škole, zrakoplovi su naletjeli preko 25 tisuća sati.

ECOS se može pohvaliti kako su kroz njegove klupe prošli današnji profesionalni piloti koji rade u Croatia Airlinesu i Trade Airu, ali i u zemljama svijeta.

 f_800_450_16119285_00_images_ECOS_ECOS_C172_9A-DMJ_ZAG_may05_KM-8.JPG

Ovim putem Avioradar upućuje zahvalu gospodinu Miljenku Bucaloviću na odvojenom vremenu i letu nad Zagrebom.

 Foto © KM - Avioradar

 

Twitter