Avioradar koristi kolačiće da bi Vam omogućio jednostavnije i ugodnije korištenje stranice. 

AVIORADAR - Hrvatski zrakoplovni portal

Croatia Airlines nadograđuje navigacijski software na zrakoplovima DASH 8 Q400

Nenad Sredojević.

9A-CQA

Radi se o nadogradnji koja pomoću satelitske navigacije omogućava operacije čak i do CAT I minimuma za klasični ILS te nije ograničen položajem ili dostupnošću zemaljskih radionavigacijskih sredstava na aerodromu (ILS, VOR, DME).

Početkom listopada 2017. godine Croatia Airlines započela je projekt modernizacije flote zrakoplova DASH Q400 koji će omogućiti precizno slijetanje pomoću satelitskih LPV prilaza. Projekt sufinancira Europska komisija preko CEF programa.
Cilj projekta je modernizacija flote od šest regionalnih zrakoplova DASH Q400 opremom koja će omogućiti uporabu satelitskog signala europske satelitske mreže GALILEO i navigacijskog sustava EGNOS.
Postojeća oprema bazirana je na prijemniku satelitskog signala američkog sustava GPS, a novi prijemnici bit će sposobni primati poboljšani satelitski signal.

Svakodnevna operacija Croatia Airlinesa odvija se u zračnim lukama koje su već implementirale ili će u skorije vrijeme implementirati nove satelitski vođene procedure prilaza, uključujući i prilaze tipa LPV. Prijevoznik ovim projektom prati najmodernije trendove. Uz postojeća odredišta, mnoge druge zračne luke od potencijalnog interesa prijevoznika uvode ovaj tip prilaza.
Prednosti nove tehnologije su višestruke. Tehničke karakteristike samih turboprop zrakoplova rastu kao i stupanj obučenosti pilotskog kadra u navigacijskom smislu. Zbog toga će nakon opremanja zrakoplova novom opremom, Croatia Airlines započeti s obukom posada za sve tipove satelitskih prilaza i njihovom primjenom u svakodnevnoj operaciji.

Croatia Airlines očekuje napredak u manjoj potrošnji goriva, manjoj emisiji štetnih plinova i bolji odnos vremena provedenog u zraku u odnosu na prijeđene udaljenosti na zemlji. Sa završetkom projekta krajem 2019. godine, Croatia Airlines će svojim putnicima ponuditi još sigurniju i robusniju operaciju, a u isto će vrijeme postati efikasniji i ekološki prihvatljiviji zračni prijevoznik na europskom nebu.

 

Foto © Avioradar