Avioradar koristi kolačiće da bi Vam omogućio jednostavnije i ugodnije korištenje stranice. 

AVIORADAR - Novosti i informacije

Ilyushin Il-62 u Zagrebu

Jan Kotek.

Rada Airlines Ilyushin IL-62

Vrlo rijetko je moguće još vidjeti Ilyushin IL-62, koji je danas došao u Zagreb

Zrakoplov tipa Ilyushin IL-62MGr registarske oznake EW-450TG bijeloruskog zrakoplovnog prijevoznika Rada Airlines (RDA) danas 29. svibnja 2017. godine je na izvanrednom letu broj RDA1790 u 14 sati i 30 minuta sletio je u Zagreb iz libijskog Tripolija.

f_800_450_16119285_00_images_Rada_Airlines_RDA_IL6_EW-450TG_ZAG_29May17_MC1.jpg

Ovaj zrakoplov je proizveden 1985. godine i isporučen istočnonjemačkom zrakoplovnom prijevozniku Interflugu (IF/IFR) 19. prosinca 1985. godine sa registarskom oznakom DDR-SET. Nakon spajanja Njemačke kratko je nosio njemačku registraciju D-AOAK, te je 1991. godine je vraćen ruskom Aeroflotu (SU/AFL) i bio je baziran u Tashkentu u Uzbekistanu. Nakon raspada Sovjetskog saveza ostaje u Uzbekistanu kod nacionalnog prijevoznika Uzbekistan Airwaysa (HY/UZB) sa registarskom oznakom UK-86576 sve do 2007. godine. Godine 1993. bio je kratko iznajmljen iz Uzbekistana u Afriku, zrakoplovnom prijevozniku Panafrican Airways (PQ/PNF) u Obali Bjelokosti. U svibnju 2007. godine vraća se u Rusiju kod zrakoplovnog prijevoznika KAPO Avia (G7/KAO) sa bazom u Kazanu u Tatarstanu, gdje je pregradjen u teretnu verziju i letio je sa registarskom oznakom RA-86576 za KAPO Aviju sve do 2015. godine. U listopadu 2015. godine ovaj zrakoplov preuzima aktualni bjeloruski zrakoplovni prijevoznik Rada Airlines a registarskom oznakom EW-450TG, u čijoj floti uz još jedan mali Antonov AN-26 leti do danas. 

Prvi prototip zrakoplova tipa Ilyushin IL-62 poletio je 1963. godine a prvi u civilni prijevoz isporučen je 1966. godine ruskom Aeroflotu za njegovu bazu u Krasnoyarsku u Sibiru. Proizvedeno je ukupno 289 zrakoplova u četiri raznim verzijama. Serijska proizvodnja je prestala 1995. godine, ali zadnji zrakoplov ovog tipa je proizveden 2004. godine za sudansku vladu. Posljednji drugi zrakoplov ovog tipa u civilnom teretnom prometu je u Kirgistanu kod zrakoplovnog prijevoznika Manas Airways (BAM), civilnih verzija u putničkom prometu više nema. Pored civilnog prometa leti još samo 13 zrakoplova ovog tipa za vladu i zračne snage Ruske Federacije i Sjeverne Koreje, te za vladu Sudana i Gambije. 

f_800_450_16119285_00_images_Rada_Airlines_RDA_IL6_EW-450TG_ZAG_29May17_MC2.jpg


Foto:Avioradar / Marko Ćaćić (ZAG/29.5.2017)