Avioradar koristi kolačiće da bi Vam omogućio jednostavnije i ugodnije korištenje stranice. 

AVIORADAR - Hrvatski zrakoplovni portal

Qantasov povijesni let

Piše: Ivo Gračanin.

© Qantas
Qantas Boeing 787

 

Podaci o letu ukratko:

  • Let QF14 iz Buenos Airesa do Darwina trajao je 17 sati i 25 minuta, a prevaljena je udaljenost od 15.020 kilometara

  • Zrakoplov na letu je bio Boeing 787-9, registracije VH-ZNH, a nosi naziv „Great Barrier Reef”

  • U zrakoplovu se nalazilo 107 putnika, 4 pilota koji su se mijenjali tijekom leta, 17 članova kabinskog osoblja, te ostalo osoblje.

  • Ruta kojom je letio zrakoplov išla je iz Buenos Airesa preko Tihog oceana pa Antarktike do Australije.

  • Zrakoplov je nosio maksimalnu količinu goriva od otprilike 126.000 litara

 

Qantasov rekordni repatrijacijski let na kojem je zrakoplov Boeing 787-9 preletio 15.020 kilometara iz Buenos Airesa do Darwina gdje je sletio nakon 17 sati i 25 minuta u zraku.

Od ožujka 2020., Qantas je letio stotine čarter i repatrijacijskih letova za australsku vladu kako bi vratio stanovnike te države svojim kućama zbog pandemije koronavirusa. Letio je do 31 odredišta, od kojih se 19 ne nalazi na popisu redovitih odredišta Qantasa.

Let QF14 prevezao je 107 putnika na non-stop letu iz Buenos Airesa do Darwina. Taj let je 522 kilometra duži od do tad najdužeg leta koji Qantas obavlja, a to je onaj između Pertha i Londona. Let prema Londonu je pokrenut 2018., a zbog pandemije je pauziran do ponovnog otvaranja australske granice za međunarodna putovanja.

Qantas ima dugu povijest postavljanja rekorda na letovima, primjerice prilikom isporuke zrakoplova Boeing 747 1989. obavljen je let između Londona i Sydneya s vrlo smanjenim kapacitetom putnika, a trajao je 19 sati.

Zrakoplov je poletio u 12:44 sati po lokalnom vremenu iz Buenos Airesa, krenuo prema jugu Argentine, letio po rubu Antarktike i stigao do obala Australije oko 5:28 po lokalnom australskom vremenu, te je sletio u Darwin u 18:39 sati.

Ovo je prvi izravni let između Buenos Airesa i Darwina, a let se cijelo vrijeme odvijao po dnevnom svjetlu u odličnim vremenskim uvjetima. Tijekom leta prosječni čeoni vjetar je bio 35 km/h, a tijekom preleta preko Antarktike temperatura se spustila na -75° C.

Qantas je također postavio zanimljivo postignuće u Darwinu, njegovi zrakoplovi su u zadnju godinu povezali svaki naseljeni kontinent s tom zračnom lukom, no to se ne bi događalo u normalnim uvjetima, već zbog pandemije.

Također su 2019. obavljena dva leta na projektu Sunrise kad je Qantas letio između Sydneya i New Yorka, odnosno Sydneya i Londona. Svaki od ta dva leta trajao je nešto više od 19 sati.

f_800_450_16119285_00_images_1NOVO_Qantas_Qantas_Buenos_Aires-Darwin_Repatriation_787_Foto_C_Qantas.jpg

f_800_450_16119285_00_images_1NOVO_Qantas_Qantas_Buenos_Aires-Darwin_Repatriation_787_3_Foto_C_Qantas.jpg

f_800_450_16119285_00_images_1NOVO_Qantas_Qantas_Buenos_Aires-Darwin_Repatriation_787_2_Foto_C_Qantas.jpg

f_800_450_16119285_00_images_1NOVO_Qantas_Qantas_Buenos_Aires-Darwin_Repatriation_787_4_Foto_C_Qantas.jpg

f_800_450_16119285_00_images_1NOVO_Qantas_Qantas_Buenos_Aires-Darwin_Repatriation_787_1_Foto_C_Qantas.jpg

Screenshot: Flightradar24/Qantas

 

Twitter