Avioradar koristi kolačiće da bi Vam omogućio jednostavnije i ugodnije korištenje stranice. 

AVIORADAR - Hrvatski zrakoplovni portal

ITA odabrala Airbus kao strateškog partera za svoju flotu

Piše: Ivo Gračanin.

© ITA - Italia Trasporto Aereo
ITA - Italia Trasporto Aereo

 

Italija će dobiti nasljednika poznate Alitalije, zračnog prijevoznika ITA, koji će, ukoliko se uspiju dogovoriti o cijeni, kupiti brand Alitalia i prozvati se Alitalia. Stara Alitalia će otići u prošlost zajedno sa svojim dugovima, a ITA će nastaviti od nule, odnosno potencijalno nove Alitalie. Kako god se nazivao novi budući prijevoznik, trenutačna ITA je ušla u strateško partnerstvo s Airbusom i odabrala ga kao jedinog dobavljača zrakoplova koje će imati u svojoj floti. Potpisali su memorandum o razumijevanju u kojem je navedeno kako bi ITA kupio 28 novih Airbusovih zrakoplova od kojih 10 zrakoplova A330neo za longhaul letove, 11 iz A320neo serije, te 7 iz A220 serije. Zrakoplovi iz A320neo serije trebali bi početi stizati nakon dovršetka poslovnog plana.

ITA je također potpisala ugovor s leasing kućom Air Lease Corporation za nabavku dodatnog 31 Airbusovog zrakoplova.

Ukupno će putem leasinga nabaviti 56 novih Airbusovih zrakoplova od kojih 13 longhaul zrakoplova. Taj će broj uključivati i zrakoplove Airbus A350-900, dok će preostala 43 zrakoplova biti zrakoplovi kratkog i srednjeg doleta. ITA će također smanjiti broj leasing kuća koje putem leasinga iznajmljuju svoje zrakoplove Alitaliji.

Cilj će biti povećati flotu s prvotnih 52 na 105 zrakoplova do 2025.

15. 10. 2021. ITA će zamijeniti Alitaliju te će u floti imati 52 zrakoplova kojih 7 širokotrupnih i 45 uskotrupnih. U 2022. flota će se povećati na 78 zrakoplova, a to će biti povećanje za 26 zrakoplova u odnosu na 2021., što će uključivati 13 širokotrupnih i 65 uskotrupnih zrakoplova. Na kraju 2025. plan je u floti imati 105 zrakoplova, odnosno 23 širokotrupna i 82 uskotrupna zrakoplova. Od tog će broja njih 77 %, odnosno 81 zrakoplov biti nove generacije.

Isporuka prvih novih zrakoplova započet će krajem prvog kvartala 2022., te će tada započeti konverzija i povećanje flote zrakoplova na zrakoplove nove generacije. S time će flota postati ekonomičnija i manje će zagađivati okoliš, te će biti opremljena najnovijim tehnologijama i pružati putnicima najvišu udobnost.

Odluka o odabiru samo jednog dobavljača zrakoplova pomoć će u jednostavnijem i fleksibilnijem menadžmentu zaposlenika, točnije pilota i kabinskog osoblja, te olakšati dobavu rezervnih dijelova i servisa zrakoplova.

ITA će se u počecima svojeg prometovanja fokusirati na profitabilne rute, a zatim otvarati nove za koje se ne očekuje profitabilnost od samog početka letenja. Fokus će biti na rutama iz čvorišta u Rimu (Fiumicino) i Milanu (Linate) gdje želi postati zračni prijevoznik za poslovne putnike i turistička putovanja. U počecima će letjeti na 45 odredišta na 61 ruti, a očekuje se povećanje na 74 odredišta na 89 ruta do 2025.

Twitter