Avioradar koristi kolačiće da bi Vam omogućio jednostavnije i ugodnije korištenje stranice. 

AVIORADAR - Hrvatski zrakoplovni portal

Pokrenut stečajni potupak u B&H Airlinesu

Piše: Jan Kotek.

U Sarajevu pokrenut je stečajni postupak u B&H Airlinesu više od godine dana nakon prekida prometa

U srijedu 28. rujna 2016. godine pokrenut je u Sarajevu stečajni postupak u bosanskohercegovačkom nacionalnom prijevozniku B&H Airlinesu (JA/BON). Sve operacije su prekinute još 11. lipnja 2015. godine. Time i službeno B&H Airlines odlazi u likvidaciju više nego godinu dana nakon prekida svih operacija.

B&H Airlines počeo je s prometom u lipnju 2005. godine sa 2 zrakoplova ATR-72 (na slici), koji su prije toga letjeli za američki Atlantic Southeast Airlines (EV/ASQ) kao regionalni prijevoznik američke Delta Air Lines (DL/DAL). Godine 2008. je B&H Airlines je bio privatiziran i turski nacionalni prijevoznik Turkish Airlines (TK/THY) preuzeo je 49% dionica u bosanskohercegovačkom prijevozniku. Suprotno ugovoru o preuzimanju 49% dionica Turkish Airlines nije ispunio ugovoreno da će flotu zračnog prijevoznika proširiti za 2 zrakoplova, nego je samo jedan zrakoplov Boeing 737-400 bio u drugoj fazi zamijenjen za jednoga zrakoplova Airbus A319.

Godine 2012. Vlada Bosne i Hercegovine preuzima natrag svoj udio od Turkish Airlinesa, Turkish Airlines povlači svoj zrakoplov iz flote i time završava bezuspješna privatizacija. Naredne 2013. godine B&H Airlines ulazi u ozbiljne poteškoće u poslovanju, nakon što jedan od dva zrakoplova ATR-72 ostaje u servisnom centru u njemačkom Mönchengladbachu, jer tvrtka nije mogla da izmiri dugovanja za leasing i servis zrakoplova. Zadnje operacije drugog zrakoplova ATR-72 bile su 11. lipnja 2015. godine. 

Tijekom svog poslovanja B&H Airlines letio je iz Sarajeva prema sljedećim odredištima: Amsterdam, Beč, Beograd, Berlin, Düsseldorf, Frankfurt, Göteborg, Istanbul, Köln, Kopenhagen, Podgorica, Prag, Rim, Skopje, Stockholm, Stuttgart, Zagreb, Zürich, te iz Banja Luke za Zurich, iz Mostara za Istanbul, Rim, Stuttgart i Zagreb i iz Tuzle za Frankfurt. Moglo bi se reći da su jedina dva odredišta Istanbul i Zürich bila dugoročno uspješna. Za Zagreb najveći promet je bio 6 puta tjedno iz Sarajeva i 3 puta tjedno iz Mostara

U Bosni i Hercegovini aktualno nema ni jednog zrakoplovnog prijevoznika, koji obavlja putnički promet. 

Foto: Avioradar V.K. (ZAG)

Twitter