Avioradar koristi kolačiće da bi Vam omogućio jednostavnije i ugodnije korištenje stranice. 

AVIORADAR - Hrvatski zrakoplovni portal

Boeing 737 MAX se može vratiti u promet

CH-AVIATION.

© Boeing
Boeing B737MAX8

Američka uprava za zrakoplovstvo (FAA) izdala je obavijest o puštanju u promet tipova zrakoplova B737-8 i B737-9, podložno dovršetku relevantnih nadogradnji i prekvalifikaciji pilota.

Prema svojoj Direktivi o plovidbenosti AD 2020-24-02, FAA zahtijeva instalaciju novog softvera računala za kontrolu leta (FCC) na svim B737 MAX, reviziju postojećih letačkih priručnika za letenje (AFM) kako bi se uključili novi i revidirani postupci letačke posade, instalacija novog softvera MAX display system (MDS) softvera, promjena instalacija usmjeravanja vodoravnih stabilizatorskih žica, završetak ispitivanja AOA senzorskog sustava i provođenje leta za operativnu spremnost.

"FAA mora odobriti revizije programa obuke pilota B737 MAX za svaku američku zrakoplovnu tvrtku koja upravlja MAX-om i zadržat će ovlaštenje za izdavanje potvrda o plovidbenosti i izvoznih uvjerenja o plovidbenosti za sve nove zrakoplove 737 MAX proizvedene otkako je FAA izdala naredbu za prizemljenje", rekao je regulator. "Nadalje, zrakoplovne tvrtke koje su parkirale svoje zrakoplove MAX, moraju poduzeti potrebne korake održavanja kako bi ih pripremile za ponovno letenje."

Iako obavijest stupa na snagu odmah, očekuje se kako će instalacija potrebnih izmjena i tečajeva prekvalifikacije potrebnih za stvarni povratak zrakoplova u službu potrajati još nekoliko tjedana.

Prema modulu ch-aviation PRO airlines, jedina tri operatora obitelji B737 MAX sa sjedištem u SAD-u su United Airlines (četrnaest MAX 9 isporučenih prije prizemljenja u ožujku 2019.), Southwest Airlines (trideset i četiri MAX 8) i American Airlines (dvadeset i četiri MAX 8s). Svi ostali prijevoznici moraju pričekati dok nadležne lokalne vlasti ne izdaju obavijesti o puštanju u promet.

Ostali ključni regulatori, poput Agencije za zrakoplovnu sigurnost Europske unije (EASA) i Kineske uprave za civilno zrakoplovstvo (CAAC), još nisu iznijeli vlastite planove za plovidbenost B737 MAX-a u svojim nadležnostima. EASA je ranije rekla da će se oslanjati na obavijesti FAA-e i neće nametati dodatne provjere MAX operatorima.

Piše CH-AVIATION