Avioradar koristi kolačiće da bi Vam omogućio jednostavnije i ugodnije korištenje stranice. 

AVIORADAR - Hrvatski zrakoplovni portal

Airbus predstavio koncepte zrakoplova na vodik

Ivo Gračanin.

Foto: © Airbus
Airbus ZEROe

 

Airbus je predstavio tri konceptna zrakoplova koji će biti prvi komercijalni zrakoplovi s nultom emisijom ispušnih plinova, a u promet bi mogli ući do 2035. godine. Svaki od ovih koncepata predstavlja drukčiji pristup za ostvarivanje nulte emisije štetnih plinova, gdje se pritom istražuju razne tehnologije i aerodrinamičke konfiguracije kako bi podržali nastojanja Airbusa u dekarbonizaciji cijele zrakoplovne industrije.

Svi ti koncepti se temelje na vodiku kao primarnom izvoru energije. Prema Airbusu, vodik je jedno od glavnih opcija za gorivo budućnosti, ne samo za zrakoplovstvo, već i za ostale industrije kako bi se postiglo drastično smanjenje ispuštanja štetnih plinova u okoliš.

Tri konceptualna zrakoplova nazvanih “ZEROe” uključuju:

 

Zrakoplov s mlaznim motorom

f_800_450_16119285_00_images_1NOVO_Airbus_AirbusZEROe_Turbofan_Concept_Foto_c_Airbus.jpg

 

Koncept zrakoplova s mlaznim motorom ima kapacitet između 120 i 200 putnika s doletom većim od 2.000 nautičkih milja, odnosno oko 3.700 kilometara, što je dovoljno za transkontinentalne letove. Zrakoplov bi bio pogonjen modificiranim mlaznim motorom koji bi kao gorivo koristio vodik umjesto dosadašnjih klasičnih zrakoplovnih goriva. Tekući vodik će biti pohranjen i distribuiran iz spremnika koji će se nalaziti u stražnjem dijelu zrakoplova.

 

 

Turboprop zrakoplov

f_800_450_16119285_00_images_1NOVO_Airbus_AirbusZEROe_Turboprop_Concept_Foto_c_Airbus.jpg

 

Koncept turboprop zrakoplova bi trebao prevoziti do 100 putnika. Motori tog zrakoplova su također modificirani i koriste vodik kao pogonsko gorivo. Turboprop zrakoplov bi trebao imati dolet od 1.000 nautičkih milja, odnosno preko 1.800 kilometara, što je idealno za kratke letove.

 

 

Leteće krilo

f_800_450_16119285_00_images_1NOVO_Airbus_AirbusZEROe_Blended_Wing_Body_Concept_Foto_c_Airbus.jpg

 

Zaokret u dizajnu je svakako zrakoplov kojeg možemo nazvati “leteće krilo”. Kod tog dizajna trup i krila su stopljeni. Dolet tog zrakoplova bi iznosio preko 2.000 nautičkih milja, odnosno oko 3.700 kilometara, slično kao i kod inačice s mlaznim motorima. Kapacitet bi mu trebalo biti do 200 putnika. Široki trup omogućava više opcija za smještaj i distribuciju vodika te nove mogućnosti oko rasporeda u putničkoj kabini.

 

Kako bi se zadovoljili izazovi s vodikom, zračne luke će morati ugraditi i osigurati svu potrebnu infrastrukturu za prijevoz i punjenje zrakoplova gorivom. Također, Airbus očekuje i podršku od strane država kako bi pripomogle u istraživanju i razvoju novih tehnologija, digitalizaciji i mehanizmima koji bi potaknuli uporabu održivih izvora energije, te poticanju na obnovi flota zračnih prijevoznika kako bi se umirovili stariji zrakoplovi koji više zagađuju okoliš.

Twitter