Avioradar koristi kolačiće da bi Vam omogućio jednostavnije i ugodnije korištenje stranice. 

AVIORADAR - Hrvatski zrakoplovni portal

Let L-410 Turbolet slavi 50. rođendan

Jan Kotek.

Czech Air Force Let L-410 Turbolet

Prošlo je 50 godina od 16. travnja 1969. kada je prvi prototip zrakoplova Let L-410 Turbolet poletio u visine. Zrakoplov češke proizvodnje prvi put je poletio sa uzletno-sletne staze na zračnoj luci Kunovice (LKKU), u blizini mjesta Uherské Hradiště u jugoistočnoj Češkoj. Prvi let je trajao 45 minuta. Prvi prototip nosio je registraciju OK-60, dobio je nadimak "Matylda", a kasnije je nosio civilnu registraciju OK-YKE. Služio je tvornici za prezentacije samo do kraja 1974. godine. Danas, nakon 50 godina, nalazi se u muzeju pokraj tvornice u Kunovicama i radi se na njegovoj obnovi.

Serijska proizvodnja počela je 1971. godine i od tada do danas proizvedeno ih je preko 1.200 u 20-ak raznih verzija, a najviše za Sovjetski savez, odnosno Aeroflot (SU/AFL). Danas ih je u raznim dijelovima svijeta u letnom stanju oko 350. Ove godine je planirana proizvodnja još 16 novih, uglavnom za Rusiju i Kazahstan. 

Upravo prošli mjesec je dovršena cerifikacija verzije nove generacije L-410NG, a njegova serijska proizvodnja treba početi krajem ove godine. Istovremeno u Rusiji se radi na certifikaciji nove amfibijske verzije s plovcima za slijetanje na vodu.

U Hrvatskoj su letjeti za tri zrakoplovne tvrtke: Laus Air (LSU), North Adria Aviation (NAI) i Trade Air (C3/TDR). Trade Air ih koristi i danas za domaće PSO linije, a dva zrakoplova u najmu od češkog zrakoplovnog prijevoznika Van Air Europe (V9/VAA) bazirana su u Osijeku. U susjednim zemljama ih možemo naći u floti Slovenskog ratnog zrakoplovstva, kod zrakoplovnog prijevoznika Lipican Aer (LIP) te u Bosni i Hercegovini kod zračnog prijevoznika Icar Air (RAC).

Prelistajte galeriju slika zrakoplova Češkog ratnog zrakoplovstva (CEF) u pet različitih verzija sa vojne zračne luke Kbely (LKKB) u Pragu.

Foto © Avioradar - Jan Kotek (LKKB)

Pročitajte još:

Twitter