Avioradar koristi kolačiće da bi Vam omogućio jednostavnije i ugodnije korištenje stranice. 

AVIORADAR - Hrvatski zrakoplovni portal

Widerøe potpisao ugovor o produženju životnog vijeka za Dash 8-100

Ivo Gračanin.

Wideroe Dash 8-100

 

Program produženja životnog vijeka za robusne turbo propelerne zrakoplove Dash 8-100 sa 80.000 na 120.000 letova.

Bombardier je objavio kako je sa Widerøe’s Flyveselskap AS iz Norveške potpisao ugovor o produženju životnog vrijeka zrakoplova za dodatna 4 zrakoplova Dash 8-100 koji su u floti tog noreveškog zračnog prijevoznika.

„Zrakoplov Dash 8-100 je vrijedan član naše flote i sretni smo što ćemo opet surađivati s Bombardierom na produženju životnog vijeka za dodatna 4 naša zrakoplova. Sa Bombardierom smo 2009. godine pokrenuli projekt za produženje životnog vijeka za zrakoplov Dash 8-100 te smo od tada produžili isti za 16 od 22 naša zrakoplova. Ti robusni zrakoplovi nastavljaju s pouzdanim i ekonomičnim letenjem za Widerøe te podržavati naše operacije kao one najvećeg regionalnog zračnog prijevoznika u Skandinaviji“, rekao je Sture Pedersen, direktor tehničkih operacija u Widerøe.

„Naš program za produženje životnog vijeka za zrakoplove Dash 8-100 omogućuje zračnim prijevoznicima nastavak uporabe tih zrakoplova i njihovih odličnih performansi. Program produžuje životni vijek za dodatnih 10-12 godina te sa 80.000 na 120.000 letova“, rekao je Todd Young, predsjednik Q serije zrakoplova u Bombardieru.

Program produženja životnog vijeka je rezultat strukturalnih i inženjerskih analiza koje uključuju zamor materijala i ostalih podataka prikupljenih sa zrakoplova Dash 8-100.

Bombardier je pokrenuo isti program za zrakoplove Dash 8-300 za zračne prijevoznike Chorus Aviation i Jazz Aviation.

 

Malo o Dash 8/Q seriji zrakoplova

Izvorni de Havilland Dash 8-100/200/300 zrakoplovi isporučeni su od 1984. do sredine 1990-tih te su se pokazali kao čvrsti i pouzdani turbo propelerni zrakoplovi. Imaju mogućnost slijetanja i polijetanja na kratkim uzletno sletnim stazama koje niti ne moraju imati čvrstu podlogu poput asfalta i idealni su za zračne prijevoznike koji imaju mnogo kratkih dnevnih regionalnih letova. Sljedeće isporuke zrakoplova iz serije 8/Q omogućavle su prijevoznicima dodatne novosti poput Active Noise and Vibration Suppression (ANVS) – sustava koji smanjuje buku u zrakoplovu.

Izvorni Dash 8 zrakoplov narastao je u seriju zrakoplova koji imaju kapacitet 37-90 sjedala. Fleksibilnost zrakoplova je rezultirala njihovom adaptacijom u široku lepezu misija koje obavljaju, poput teretnih letova, medicinskih evakuacija, korporativnog zrakoplova, kalibracije, patroliranja i protupožarne zaštite.

Do sada je isporučeno više od 1.250 zrakoplova iz Dash 8/Q serije.  

Foto: © Bombardier