Avioradar koristi kolačiće da bi Vam omogućio jednostavnije i ugodnije korištenje stranice. 

AVIORADAR - Hrvatski zrakoplovni portal

Lufthansa kupuje 787 te smanjuje broj A380 u floti

Ivo Gračanin.

Lufthansa 787-9

 

Jučer smo objavili vijest kako je Lufthansa naručila od Airbusa 20 zrakoplova A350-900, no, uz Airbuse naručili su i 20 zrakoplova Boeing 787-9. Time je Lufthansa odlučila krenuti u modernizaciju svoje longhaul flote i zamijeniti dosadašnje četveromotorne zrakoplove s ekonomičnijima.

Najzanimljivija fotografija koja je prezentirana od strane Lufthanse je zrakoplov Boeing 787-9 u bojama Austriana, Lufthanse i Swissa. To može značiti da se kreće u obnovu longhaul flota drugih zračnih prijevoznika unutar Lufthansa Grupe.

f_800_450_16119285_00_images_Lufthansa_LHGroup_787_Foto_Lufthansa.png

Austrian trenutačno u svojoj floti ima 12 longhaul zrakoplova, od čega je 6 zrakoplova Boeing 777-200ER i 6 zrakoplova Boeing 767-300ER. Ti su zrakoplovi stari oko 20 godina te zahtjevaju skoru zamjenu. Mogli bi oni letjeti i dalje, no, problem su troškovi. S novim zrakoplovima Austrian bi uvelike smanjio troškove goriva i održavanja za svoju longhaul flotu i time bi postao konkurentniji na tržištu. Već se duže vrijeme govorka kako će Lufthansa donijeti odluku o moderniziranju flote Austriana, no, ta odluka nikako da dođe na dnevni red. Niti sada nije potvrđeno da će Austrian te zrakoplove i dobiti, no, pričekat će se neko vrijeme pa ćemo vidjeti konačnu odluku Lufthanse. Možda ćemo na nju čekati još koju godinu jer prvi 787 će stići u Lufthansu tek 2022. godine.

Swiss je u nešto boljoj poziciji jer je nedavno krenuo s obnovom longhaul flote. Stigao mu je zrakoplov Boeing 777-300ER kojih ima 10 primjeraka, a još će ih stići 2. Time su u Swissu riješili problem svojeg flagshipa, odnosno najvećeg zrakoplova u floti. Dolaskom Boeinga 777-300ER u flotu, dio četveromotornih zrakoplova Airbus A340-300 je umirovljen. U floti je ostalo još 5 zrakoplova Airbus A340-300 koji su u fazi obnove unutrašnjosti te se sve to uklapa u priču o dolasku novih 787. Upravo kad svoje A340 iskoriste do kraja, zamijenit će ih s puno ekonomičnijim zrakoplovima. Swiss u longhaul floti ima još i zrakoplove Airbus A330-300, no oni su još relativno mladi i idućih desetak godina mogu letjeti bez problema. Baš kad kad zadnji primjerci 787 stignu u flotu, mogu početi razmišljati o zamjeni A330.

Ukoliko će biti zamjena i u Austrianu i u Swissu jedan za jedan zrakoplov, znači da će ta dva prijevoznika trebati 17 zrakoplova Boeing 787-9 te će još preostati 3 primjerka koji bi trebali završiti u Lufthansi. No, možemo pretpostaviti kako će Lufthansa možda odlučiti povećati longhaul flote ili Austriana ili Swissa pa sve 787 rasporediti unutar ta dva prijevoznika pa možda Austrian dobije, primjerice, 13 zrakoplova, a Swiss 7 i usput zamijeni koji stariji A330. Opcija ima jako puno, no, ipak moramo pričekati službenu objavu Lufthanse kako bi bili sigurni tko će dobiti 787 u svoju flotu.

Sa zrakoplovima A350-900 Lufthansa će u potpunosti zamijeniti svoje zrakoplove Airbus A340-300 i A340-600. Prema planu i A350 i 787 stižu u flotu u razdoblju od 2022. do 2017., a to znači da je još relativno malo prilike za letjeti sa A340 u Lufthansinim bojama. Za 5-6 godina ti će zrakoplovi nestati s neba, pogotovo A340-600. Pa kod idućeg putovanja, ako vam se pruži prilika, odaberite A340 umjesto što bi letjeli nekim novijim longhaul zrakoplovom koji će letjeti barem još idućih dvadesetak godina.

No, jedna od vrlo važnih vijesti iz Lufthanse je prodaja 6 zrakoplova Airbus A380. Ovim potezom Lufthansa će od svoje flote koja sada broji 14 zrakoplova A380, ostati na 8 zrakoplova toga tipa. Prema riječima direktora Lufthanse, žele se bazirati više na longhaul zrakoplove srednje veličine poput Airbusa A350-900, a to potvrđuje i ova nova narudžba. Važno je napomenuti kako će München dobiti još dva dodatna zrakoplova A380 kako bi dodatno ojačali ovo svoje čvorište.

U idućim godinama Lufthansa želi pojednostaviti svoju flotu zrakoplova tako da se očekuje umirovljenje 7 tipova zrakoplova poput Airbusa A340, MD11, Boeinga 747-400, itd.

Lufthansa planira imati 37 pričuvnih zrakoplova raspoređenih diljem Europe. Prema sadašnjem planu, 15 zrakoplova je raspoređeno u glavnim čvorištima, a preostalih 22 su u Hamburgu, Düsseldorfu, Berlinu, Stuttgartu i ostalim gradovima.

Od poslovanja u protekloj godini, svi mrežni prijevoznici iz te grupacije su dobro poslovali i ostvarili dobit dok je jedino Eurowings podbacio i ostavrio gubitak, no, svjesni su kako je gubitak nastao zbog drastičnog povećanja flote Eurowingsa koja sada broji 205 zrakoplova te da u 2019. godini očekuju konsolidaciju i ostvarivanje dobiti. Još je važno napomenuti kako je plan za ljetni red letenja u 2019. godini smanjivanje kapaciteta za otprilike 1,9 %, ali kako se i unatoč tome očekuje ostvarivanje rasta prometa i prihoda.

Za putnike je važna obavijest kako će svi prijevoznici iz Lufthansa Grupe uvesti WiFi u sve svoje zrakoplove. Također, iduće godine se očekuje predstavljanje novih sjedala u poslovnom razredu dok će ove godine krenuti s novim sjedalima u ekonomskom razredu koja se primjena očekuje na longhaul zrakoplovima. Očekuje se iduće godine uvođenje novog sustav za zabavu tijekom leta.

Foto: © Lufthansa 

 

Twitter