Avioradar koristi kolačiće da bi Vam omogućio jednostavnije i ugodnije korištenje stranice. 

AVIORADAR - Hrvatski zrakoplovni portal

Kraj za A380!!!

Ivo Gračanin.

British Airways A380

 

Nažalost, došao je kraj za najveći putnički zrakoplov na svijetu, službeno se prestaje proizvoditi. To je zrakoplov koji je u zračni prijevoz donio mnoge novine poput tuša, apartmana u zraku, najprostranijih prvih razreda, kafića u zraku, itd. Sam pogled na njega je izazivao strahopoštovanje, er je ogroman, iskače između ostalih kada se nalazi na aerodromu. Prema povratnim podacima mnogih zračnih prijevoznika, putnici ga obožavju i, ako su imali priliku, dali bi koju kunu/euro/dolar više kako bi letjeli tim zrakoplovom.

Emirates je danas objavio da će još preuzeti 14 primjeraka ovog zrakoplova smanjujući svoju narudžbu za 25 te će time u svojoj floti imati 123 zrakoplova Airbus A380. Od ostalih zračnih prijevoznika, još se može očekivati preuzimanje 3 zrakoplova od strane All Nippon Airways. U popisu narudžbi stoji kako Air Accord ima naručena 3 primjerka tog zrakoplova i Amdeo 20. Za te isporuke teško je očekivati kako će se i dogoditi: vrlo je vjerojatno kako će se otkazati. Dakle, sigurno možemo očekivati isporuku 3 zrakoplova za ANA, 14 za Emirates i to je to, gasi se proizvodna linija 2021. godine.

Airbus je procijenio kako će zračni prijevoz sve više rasti, što je i pogodio, pa je očekivano kako će promet sve više rasti u čvorištima zbog čega bi svi prijevoznici trebali zrakoplove s velikim kapacitetom. To se i dogodilo u nekoliko čvorišta, poput Londona, no, zračni prijevoznici su se prilagodili te su započeli letjeti na longhaul letovima s manjim zrakoplovima, pritom povezivajući nove parove gradova i time smanjivati ovisnost o najvećim čvorištima.

Svi zračni prijevoznici su i dalje složni u mišljenju kako je A380 odličan zrakoplov te da, ukoliko je pun, donosi mnogo novaca. No, ukoliko mu popunjenost nije visoka, tada donosi velike gubitke. Kako je konkurencija u svijetu velika, a profitabilnost je vrlo niska, prijevoznici se odlučuju za manje zrakoplove i pritom nude putnicima više dnevnih polazaka, dajući pritom veću fleksibilnost.

ETOPS i sve bolji motori doveli su do toga da su dvomotorni zrakoplovi bolji od četveromotornih po pitanju troškova.

Emirates je zagovarao A380neo, zrakoplov s novim motorima, novim poboljšanjima koja će donijeti veću uštedu, ali otprilike prije godinu dana, Airbus je pokušao na tržište plasirati A380plus, inačicu zrakoplova s wingletima i povećanim kapacitetom kabine kako bi smanjio potrošnju goriva i trošak prijevoza po sjedalu. Nitko od tadašnjih zračnih prijevoznika koji su imali naručene A380 nije želio taj A380plus, uključujući i Emirates, jer su uštede bile premale.

Zanimljivo je napomenuti kako niti jedan zračni prijevoznik iz Sjeverne Amerike nije naručio niti jedan primjerak zrakoplova A380, a tamo su jedni od najveći zračnih prijevoznika na svijetu. Također, u Kini je naručeno svega 5 primjeraka ovog zrakoplova, a prema broju stanovnika bi se očekivalo kako će taj broj biti puno veći.

Od ostalih zračnih prijevoznika, A380 imaju još abecednim redoslijedom:

  • Air France – 10x
  • ANA – 0x (imati će 3 primjerka koji su trenutačno u proizvodnji)
  • Asiana Airlines – 10x
  • British Airways – 12x
  • China Southern Airlines – 5x
  • Emirates – 109x (uz još 14 koji će se isporučiti, u konačnici 123x)
  • Etihad Airways – 10x
  • Hi Fly Malta – 1x
  • Korean Air – 10x
  • Lufthansa – 14x
  • Malaysia Airlines – 6x
  • Qantas – 12x
  • Qatar Airways – 10x
  • Sinagpore Airlines – 19x
  • Thai Airways International – 6x

No, ne morate strahovati to ne znači kako će A380 sutra nestati sa neba. Letjeti će ti zrakoplovi još dvadesetak pa i više od dgodina,l te ćemo tek tada zauvijek ispratiti A380.

Možemo reći kako je ovo bila uspješna priča, možda ne iz Airbusovog pogleda na račun, već sa inženjerske strane. Napravio se najveći putnički zrakoplov na svijetu. No, moramo reći još jednu važnu stvar: ovim dolazi kraj ere putničkih zrakoplova s četiri motora. Boeing više nema naručenih putničkih inačica za svoj zrakoplov 747-8 te od sada sve više i više ćemo gledati dvomotorne zrakoplove. Zato, ukoliko budete u prilici, odaberite let u nekom od četveromotornih zrakoplova jer oni, nažalost, polako, ali sigurno nestaju sa našeg neba.

Foto: I.G. (avioradar.hr) 

 

Pročitajte još:

[PREDSTAVLJAMO] Hi Fly Airbus A380

ANA će uskoro dobiti svoj prvi A380

Airbus A380 već deset godina na aerodromu London Heathrow

Lufthansa premješta dio svojih A380 u Munchen

A380 program ipak ide dalje, stigla je nova narudžba