Avioradar koristi kolačiće da bi Vam omogućio jednostavnije i ugodnije korištenje stranice. 

AVIORADAR - Hrvatski zrakoplovni portal

[FOTO] Aviacon Zitotrans - Ilyushin IL-76TD u Zagrebu

Jan Kotek.

Aviacon Zitotrans Ilyushin IL-76

Jučer, zadnjega dana mjeseca veljače, u Zagreb je sletio teretni zrakoplov Ilyushin IL-76TD kojeg dugo nismo vidjeli na zračnim lukama u Hrvatskoj. Doletio je sa zračne luke „Domodedovo“ u Moskvi.

Radi se o zrakoplovu ruskog zrakoplovnog prijevoznika Aviacon Zitotrans (ZR/AZS) koji nosi registraciju RA-76842.  Proizveden je 1994. godine za ruskog zrakoplovnog prijevoznika Airstan (JSC). Već godinu dana kasnije otele su ga talibanske snage u Afganistanu gdje je ostao zapljenjen godinu dana. Pod istom registracijom leti sve od prvog dana do danas i to kroz flote sljedećih ruskih zrakoplovih prijevoznika: EastLine/Russian Sky (P7/ESL), Volga-Dnepr Airlines (VI/VDA) i AirStars (PL/ASE).

Zrakoplovni prijevoznik Aviacon Zitotrans počeo je s prometom 1995. godine. Glavna operativna baza je na zračnoj luci „Koltsovo“ u Ekaterinburgu. Prvih 5 godina, pored teretnog prometa, poslovao je i u putničkom, i to sa zrakoplovima Tupolev TU-154M.  Od 2000. godine pa sve do danas flota se sastoji samo od zrakoplova tipa Ilyusin IL-76. Kroz nju je prošlo čak 29 zrakoplova u dvije verzije: IL-76T i IL-76TD. Trentuačno imaju u floti 5 zrakoplova u verziji IL-76TD.

Zrakoplovi Ilyshin IL-76 počeli su se proizvoditi još davne 1971. godine i proizvode se sve do danas. Prošle godine proizvedena su 3 zrakoplova. Prema ruskim izvorima proizvedeno je 952 zrakoplova, a trenutačno ih je 406 operativnih. Pored Rusije, lete još u Kini, Indiji, Ukrajini, Alžiru, Iranu, Iraku, Kazahstanu, Uzbekistanu, Bjelorusiji, Azerbejdžanu, Armeniji, Kirgistanu, Turkmenistanu, Moldaviji, Sjevernoj Koreji, Angoli, Sudanu, Burkini Faso, Kongu, Sierra Leone, Laosu, Pakistanu, Jemenu, Jordanu, Libiji, Siriji, Afganistanu i na Kubi. Iako ovi zrakoplovi još uvijek lete u velikom broju, rijeko ih možemo vidjeti u Europi. Samo odabranim verzijama ovog zrakoplova dopušteno je letjeti u zračnom prostoru Europske unije.

Foto © Avioradar - Karlo Mudri & Marko Kovačićek (ZAG/28.2.2019.) 

Pročitajte još:

Twitter