Avioradar koristi kolačiće da bi Vam omogućio jednostavnije i ugodnije korištenje stranice. 

AVIORADAR - Novosti i informacije

PREDSTAVLJAMO : Podružnice HKZP - Zagreb Tower

Nenad Sredojević.

LDZA Twr

Zbog ustrojstva kontorole letenja u Zagrebu, koje se razlikuje od onog na zračnim lukama koje smo ranije predstavljali, odlučili smo za ovu priliku izdvojiti samo zagrebačku toranjsku (TWR) kontrolu.

Iz razloga što smo u HKZP stigli kasno poslijepodne u obilazak zagrebačkog tornja poveli su nas g.Dragan Bilać, direktor Hrvatske kontrole zračne plovidbe i savjetnica za informiranje i odnose s javnošću, gđa.Helena Cvjetičanin.

Gospođa Verica Deriš, koju ovaj put nismo imali priliku upoznati je toranjski kontrolor/instruktor/ispitivač/specijalist za sigurnost i obavlja poslove rukovoditelja tornja.

- "Broj zaposlenih u AKZP Zagreb/Lučko (ali bez Lučkog) je 24, od toga 17 kontrolora.
Tih 17 kontrolora imaju dozvolu toranjskog kontrolora (ovlaštenje ADI/TWR za lokaciju LDZA).
Zagrebacki aerodrom nije sezonski već ima promet stalan cijele godine uz blago povećanje tijekom ljetnih mjeseci. Kao najprometniji dani su se izdvojili srijeda,četvrtak i petak. U periodu listopad-lipanj broj dnevnih operacija se kreće u prosjeku između 160-200, dok u periodu lipanj-rujan taj broj raste na 190-220 operacija dnevno (no ima dana kad je on i 255" - izvjestila nas je Helena

PREDSTAVLJAMO : Podružnice HKZP - Dubrovnik

Na tornju su nas dočekali najstariji kontrolor na LDZA Ivan Šimić te najmlađa kontrolorka Matea Gotal koji su u tom trenutku kontrolirali promet.
U vrijeme naše posjete promet je bio manjeg intenziteta pa su nas naši domaćini pobliže upoznali sa specifičnostima rada na LDZA.

f_800_450_16119285_00_images_HKZP_LDZA_LDZA_MC-3.jpg

Ivan, koji je organizator velikog broja aeromitinga kod nas, je toranjski kontrolor, instruktor te ispitivač, nam je kao najveću specifičnost izdvojio kombinaciju civilnog i vojnog zračnog prometa na toj zračnoj luci.
Naime, na Plesu je uz MZLZ "Franjo Tuđman" smještena i 91. zrakoplovna baza Zagreb sa dežurnim dvojcem koji djeluje u slučaju nepredviđenih situacija u zračnom prostoru RH.
Rulnica od hangara gdje su smješteni MIG-21 Hrvatskog ratnog zrakoplovstva do same uzletno-sletne staze presječena je servisnom cestom koja povezuje stari terminal MZLZ sa novoizgrađenim novim putničkim terminalom pa je na tom sjecištu morala biti postavljena čak i rampa što je pomalo neuobičajeno a i zahtjeva dodatnu pozornost kontrolora prilikom svakodnevnih djelovanja HRZ-a.

PREDSTAVLJAMO: HKZP - podružnica Split

f_800_450_16119285_00_images_HKZP_LDZA_LDZA_MC-19.jpg

Matea za koju smo primjetili da osim svog posla voli i lijepu fotografiju, objasnila nam je da, zbog činjenice što je toranj na staroj stajanci, dok je glavnina prometa prebačena na novi putnički terminal te se navedeni hangari HRZ-a nalaze točno između , nisu u mogućnosti vidjeti novu stajanku pa se zbog toga koriste video sustavom gdje na zaslonima imaju pregled događanja i kretanja na toj stajanci. Iako je jednostavnije da imaju pregled sa tornja, posao upravljanja prometom na zemlji bez problema obavljaju i na ovaj način.

Galerija:

Ovo je bio naš treći toranj koji smo posjetili do sada i primjetili smo da ljudi koji obavljaju posao kontrole letenja isti iznimno cijene zbog svoje dinamike. Upravo je aktivan natječaj za oblasnu kontrolu na koji se možete prijaviti i vi do 10.lipnja.

HKZP natječaj za kontrolore oblasne kontrole zračnog prometa

Zahvaljujemo našim domaćinima na gostoprimstvu i druženju a sa njima se uskoro ponovno vidimo kada ćemo vam predstaviti zagrebačku prilaznu i oblasnu kontrolu zračne plovidbe. 

Foto: Avioradar - Marko Ćaćić / Matea Gotal (ZAG 05.17)

Twitter