Avioradar koristi kolačiće da bi Vam omogućio jednostavnije i ugodnije korištenje stranice. 

AVIORADAR - Novosti i informacije

Iz povijesti: Aeroflot s Tupolevom TU-154 u Zagrebu

Napisao/la Jan Kotek.

f_800_450_16777215_00_images_Aeroflot_AFL-SU_SU_TU5_RA-85642_ZAG_2006_NK.jpg

Iz povijesti: Prisjetimo se Tupoleva TU-154 s kojim je Aeroflot dolazio u Zagreb

Ruski nacionalni zrakoplovni prijevoznik Aeroflot Russian Airlines (SU/AFL) aktualno je u ljetnoj sezoni već nekoliko godina svakodnevni gost u Zagrebu i Splitu. Sa zračne luke Šeremetjevo u Moskvi dolazi sa zrakoplovima tipa Airbus A320 ili Sukhoi Superjet SSJ-100, odnosno u Split i sa većim zrakoplovima tipa Airbus A321. Aeroflot od osamostaljenja Hrvatske još od 1993. godine dolazio je redovno u Zagreb, u početku jednom tjedno sa manjim zrakoplovima tipa Tupolev TU-134 a kasnije sa većim zrakoplovom tipa Tupolev TU-154 (na slici). Najviše rotacija je bilo 3 puta tjedno, utorkom, četvrtkom i subotom, kako pokazuje red letenja Aeroflota iz 2002. godine (na slici). Zrakoplovi tipa Tupolev TU-154 dolazili su pored Zagreba i u Split na redovnoj liniji iz Moskve.

Još 1970. godine počela je proizvodnja zrakoplova tipa Tupolev TU-154, tada je smatran kao pokušaj kopije američkog zrakoplova tipa Boeing 727. Od tada je proizvedeno ukupno 1025 komada ovih zrakoplova sa 3 motora sve do 2006. godine kada je prekinuta proizvodnja, iako nekoliko komada je bilo dodatno proizvedeno i nakon 2009. godine. Najviše su prevozili 180 putnika. Prema aktualnim podatcima danas, 2017. godine su u prometu još samo zadnja 4 zrakoplova ovoga tipa u civilnom prometu, odnosno 2 komada kod ruske zrakoplovne tvrtke Alrosa (6R/DRU), te 2 komada kod sjeverokorejskog nacionalnog zrakoplovnog prijevoznika Air Koryo (JS/KOR). Pored ova 4 zrakoplova još je na usluzi operativnih 40ak ovih zrakoplova u flotama zračnih snaga Rusije, Kine i Kazahstana. 

f_800_450_16777215_00_images_Aeroflot_AFL-SU_SU-aeroflot-2002mow-1.jpg

Foto: Nikola Kovačević (ZAG/2006), Red Letenja: Airline memorabilia